Recent verkochte boten

verkocht
EX RWS Vaartuig

EX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS VaartuigEX RWS Vaartuig

Meer informatie aanvragen

Basisgegevens van de EX RWS Vaartuig

Categorie: Motorjacht
Vraagprijs: verkocht
Bouwjaar: 1966
Materiaal: Staal
Ligplaats: elders, bezoek op afspraak
Afmetingen:    14,40 m x 3,40 m x 1,20 m
Motorisatie:   Detroit diesel 240pk

Algemene omschrijving

Dit voormalig Nederlands Rijksvaartuig was er één van twee; de m.s. "Deventer" en de m.s. "Zutphen".

Deze m.s. "Deventer is gebouwd in 1966, heeft bouwnummer 24 en had als dienstregistratienummer RWS 147-63 (=66). Thuishaven Deventer.

In februari 1989 is het vaartuig via de Dienst der Domeinen verkocht en in particuliere handen terecht gekomen. De toenmalige koper heeft het vaartuig vervolgens bijna 30 jaren in bezit gehad.

 

De motor is nog altijd de originele GM Detroit diesel. Al is die inmiddels wel (slechts 200 vaaruren geleden) gereviseerd. In het voorjaar van 2021 is het schip geheel geschilderd en is er een elektrische boegschroef geïnstalleerd. Tevens zijn er toen nieuwe accu's geplaatst en is er een nieuwe Victron acculader/omvormer gemonteerd.

 

Als je het varen met de schottel eenmaal onder de knie hebt kun je echt alle kanten op met de boot. Zeker in combinatie met de boegschroef is manoeuvreren heel gemakkelijk. En met zijn 177 kw (240 pk) kun je ook lekker doorvaren. Volgens de aanwezige scheepspapieren, opgemaakt door het ministerie van Verkeer en Waterstaat in 1983, bedraagt de maximum snelheid 27 km/h. Wij hebben dat niet gehaald, maar kwamen hier op Loosdrecht ondanks de beperkte diepgang toch al tot 19 km/h.

 

Het interieur is eenvoudig maar zeker praktisch te noemen. De centrale verwarmig moet even nagekeken worden. Mede vanwege het ruime buitendek is deze Ex RWS vlet ideaal voor twee personen die mooie tochten willen maken maar niet van de standaard kruisers houden. 

Algemeen

Ontwerper:Josef Becker
Werf:Van Leest, warmond
Bouwnummer:24
Rompvorm:Rondspant
Rompkleur:Blauw
Dek en opbouw kleur:Wit
Dek en opbouw materiaal:Staal
romp en dekken zijn cortenstaal en opbouw aluminium
Opbouw vorm, materiaal:opbouw is aluminium
Ramen:rubber raamlijsten
Doorvaarthoogte normaal:2,7 m
Kruiphoogte:270 cm
Diepgang:120 cm
Besturing:Stuurwiel
ketting besturing
Plek besturing:Binnen
Roer:Enkel

Accommodatie

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes:Voorin in de kajuit de kombuis en een zitgelegenheid wat momenteel is omgebouwd tot tweepersoons bed, tevens is hier de toiletruimte. In de ruime stuurhut is nog een hoekbank met tafel en goed uitzicht naar buiten. tevens is hier de toegang tot buiten naar het buitendek. De huidige eigenaar had hier een complete loungeset staan; ruimte zat dus!
Stahoogte:185 cm
de stahoogte varieert van 1,85 tot 2m
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:1
Slaapplaatsen:Vast: 2
Type interieur:Modern, licht
Kleur stoffering:Rood
Matrassen:
Kussens:
Watertank & materiaal:200 liter Staal
Watersysteem:Druksysteem
Toiletten:1 Handmatig
onder water pomptoilet
Kooktoestel & brandstof:2 pit(ten) Gas
2 pits thermisch beveiligd
Verwarming: CV
Webasto. MOET NAGEKEKEN

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:1
Start type:Elektrisch
Type:Binnenboord
Merk:Detroit
Model:GM 8 V 53 N
Aantal cilinders:8
Vermogen:240 pk
Urenteller:
Draaiuren:Volgens opgave eigenaar is de motor in 2014 gereviseerd en heeft sindsdien slechts 200 uur gevaren.
Brandstof:Diesel
Keerkoppeling:Twin Disc
Overbrenging:Hekdrive
Voortstuwing:Schottel
Koeling:Direct
kielkoeling met droge uitlaat
Brandstoftank aantal:1
stalen tank in vlak
Materiaal brandstoftank:Staal
Boegschroef:Elektrisch
(2021)
Accu:4 x
2x 160Ah AGM start + 2x 130Ah AGM service (2021)
Acculader:70 A
Victron Quattro 24/3000/70 (2021)
Dynamo:
Accumonitor:
Omvormer:3.000 Watt
Victron Quattro 24/3000/70
Walstroom:
Voltage: 12V 24V 220V

Navigatie en elektronica

Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:1 x
Anker bevestiging:Ketting
Ankerlier:Hand
Zeerailing:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Reddingsboei:
Bilgepomp: Handmatig Elektrisch